
Heather Nevay: Az aranyozott ketrec
A mai bejegyzésben közreadott festmények a kétezres évek elejéről származnak. Némelyikre emlékszem is, vagy (és) megvan az akkoriban letöltött gyűjteményemben. Az azonosság ellenére szembeötlő, hogy az akkori számítógépem mennyivel fakóbb színeket produkált, mint a mostani. Az viszont hamar kiderült nézelődés során, hogy ezek a színek sem eredetiek. Saját tapasztalatból tudom, sok függ a fényképezőgéptől, az utómunkáktól és a weboldal szerkesztőjének ízlésétől.
Úgy képzelem (sejtem, tudni vélem) Nevay igazi színei lágyabbak és pasztelles hatásuak.
Számomra már az első képből kiderül, (Az aranyozott ketrec) belső világról van szó, ahol a gyermekkor bezártságát, nem csak az ablakon túli külső világ és szerelmi páros jelzi, hanem az emberarcú ösztön állatok is.
Az, hogy Heather Nevay álomtudatos, azt a kezében tartott kék szallag is jelti, hiszen a kék a szellemi tudatosság és lineáris gondolkodás jelképe.
Érdekes lehet a piroscipős ösztönállat a fákkal. Ameddig a külső térben megjelenő fiú kezében tartott tűz az uralt (kézben tartott) szenvedélyt jelenti, addig a fehér cipős lány az áttetsző ruhában is tiszta egzisztenciát mutat, az ösztön azonban szenvedélyes potenciált jelez, amiből kisarjadó fák, a jövő, a női szerep beteljesedése... (életfa)

Heather Nevay: A csábítás
"Heather Nevay Glasgow-ban született, a Glasgow-i Művészeti Iskolában tanult, és 1988-ban szerzett BA diplomát művészetből és designból (nyomtatott textilek). Heather szimbolizmust használ a hősiesség, a gyengeség, a félelem és az emberi kapcsolatok változó egyensúlyának gondolatainak kifejezésére. Festményei többnyire figuratívak, a színek munkásságának fontos elemei."
Heather Nevay: A félénk fiúk
James Burge író és filmrendező így ír Heather munkájáról:
„Heather Nevay festményei első látásra sokkolják az embereket. Olyan képek repertoárját alkalmazza, amelyek mintha Hieronymus Boschtól a klasszikus filmes horrorokon keresztül jutottak volna el hozzánk: emberi fejű kutyák, élethű babákkal játszó baljós kislányok, furcsa ruhákba öltözött apró állatokkal teli sötét erdő. Gyakran ábrázolnak gyerekeket, akik valamilyen érthetetlen rituálé kellős közepén meglepődnek, és ellenségesen és megvetéssel bámulnak ránk.”

Heather Nevay: A bölcs gyermek
















