Nem cím által javasolt vadászokkal kezdtük kép megértését, hanem végpont volt számomra érdekes.
Hollók, vagy varjak, akik a halál, a megfagyott természet vonalára erősítenek. Az egyetlen madár amelyik repül, -vagy is szellemi térben mozog,- a rálátás madara. Bizonyos értelemben azt mondhatnám, Bruegel látásmódja, aki a megfestés befejezésekor kis részleteiben és egyben is látta, mi az amit világlátása és tapasztalatai alapján a télhez tudott rendelni.
Valamelyik művészettörténész az egyetlen repülő madárba sast látott. Bizonyos értelemben hajlanék a lehetőségre, hiszen sas, -mint azt már kifejtettük, - a levegő csúcsragadozója, monda szerint az egyetlen lény amelyik szembe tud repülni, bele tud nézni a napba.
Részlet
Azt mondtuk Nap azért is univerzalitás, teljeség, isten szimbólum, mivel nem elnyeli a fényt, hanem kibocsájtja. Ezt Bruegel a Gyermekjátékok -című képében alaposan -vizuálisan,-kifejti. Olyan zseniálisan, hogy a tudást integráltam, és ezen a képen is, a jégen -lefagyott érzelmeken- játszó emberek sötét korongjait sem tudom másként értelmezni, mint az egzisztencionális játszmákat folytató, köznapi emberek dologprojekcióit.