Valójában a negyedik könyvhöz értünk, és Max Ernst festményét látva, nem annyira a mozgalom alkotásai idéződnek fel, hanem az életrajzi leírások, könyv élmények azokból az időkből, amikor a festészet képzőművészeti oldalával ismerkedtem, és azt hiszem máig, - számomra.- Ernst és Duchamp figurája a legkedvesebb.
Heidegger lételméleti összefüggése, a jelenléten belüli (dasein) mozgás, amiben a tudatos szabadon kalandozik jövő és múlt potenciáljai között. Ez a kalandozás - és ez bizonyosan nem csupán saját ráeszmélésem,- a múlt tapasztalatait és a jövőét potenciálokként integrálja.
Vajon mit írna Márai,- ha élne,- a mostani időszakról?!
Zsidó-apokaliptika óta, minden korszaknak meg volt a Rómája, megvoltak az arcok és szerepek, amelyek mögött hol itt, hol ott villant fel az "Antikrisztus" vigyora. Ezek a vigyorok azután intézményeket és mítoszokat generáltak.
Mióta tart a korona vírus járvány, nem igen járok művészeti megnyitókra, munkahely és festésen kívül néha egy-egy elkerülhetetlen utazás, családi találkozó...
Erről meg az jut eszembe, -politológián tanultam, - a középkori városokban a mester-emberek bekalkulálták saját korai halálukat, és akkor a legügyesebb inas kapta meg a műhelyt, cserébe viszont el kellett tartani, a hagyományozó családját.
Saját festészetemben a képek digitális jelekkel való bontását Festés 4.0-nak neveztem el, mivel azt halottam, hogy az ipari forradalom negyedik hulláma a robotizáció, a digitalizáció és a virtuális tér kiterjesztése.
Tegnap meg az jött, hogy a történetiségnek e rövid időszaka után életbe lépett az 5.0 szakasz.
Az ipari forradalom ezen fázisára a cirkularítás, az anyagok visszanyerése és újra hasznosítása lesz jellemző, az erőfeszítés a fenntarthatóságért...