Fung nem képzőművészetet tanult; vizuális műveltségét múzeumlátogatások során szerezte.„Például a Metben, belépsz, és kifejezetten európai festményeket mutatnak be neked, minden más pedig a periférián van” – emlékszik vissza. „Szóval több ezer órát töltöttem ezeknek a festményeknek a nézésével. Azt gondoltam: »De hát ilyen egy jó festmény, ugye?«”
"A Fungot vonzó 19. századi európai művészek – Rousseau, Ingres, Delacroix – Észak-Afrika, a Közel-Kelet és Ázsia fényűzését ábrázolták. Gyönyörűek és finoman kivitelezettek, igen, de problematikusak is. Ezek a festmények – amelyek a gyarmati tevékenység fokozódása idején készültek – gyakran puszta fantáziaként szolgáltak, valóságként szolgálva a nyugati közönség számára, amelyet elbűvölt e külföldi földek egzotikuma. Bár sok minden a láthatatlan civilizációk iránti valódi lenyűgözésben gyökerezett, a művek olyan trópusokat generáltak – különösen a nőket férfi tekinteten keresztül, a háremektől a geisákig –, amelyek a birodalmi hatalom megerősítését szolgálták, miközben lekicsinyelték és fetisizálták a keleti hagyományokat."

Jean-Léon Gérôme: Phryne az Areopágosz előtt 80 x 128 cm
Jean-Léon Gérôme: A kígyóbűvölő A kígyóbűvölő 1880
Jean-Léon Gérôme: Korinthosz
A mű tisztelgés volt az ókori görög Korinthosz városa előtt, a festészet, a szobrászati portrék, a korinthoszi építészeti oszlop szülőhelye, valamint az Aphrodité ókori templomában élő szent prostituáltak otthona előtt. A szobor egy keresztbe tett lábú meztelen nőt ábrázol, akit kizárólag ékszerek borítanak. Tekintete átható, viselkedése némileg titokzatos és provokatív, és ékszerekkel díszített kiegészítőinek finomságával kombinálva egy Aphrodité kurtizán alakját képviseli.
Sardanapalus halálaEugene Delacroix