Szürreál-vizuális mágia....

Rékai Zsolt - Festő Napló

Rékai Zsolt - Festő Napló

A Vágy "Koronája"

2021. november 28. - RekaiZsolt

A galéria idei kiállítássorozatának végéhez értünk. Nagyon megtisztelő, hogy  facebookon az én festményemmel hívja fel Dr Csilla a figyelmet, pandémia alkalmából, hogy a megnyitón szájmaszk viselése kötelező. Mondhatnám, de nem lenne igaz, hogy a Korona című festményem színeit a hatás fokozása miatt keményítette fel, és ezzel az eredetit démonizálta.  Mondhatnám, de ahogy elküldtem a festmény fényképét, igazított a színeken, és azt írta, hogy neki úgy jobban tetszik. Módosításról szó sem lehetett, mivel akkorra a vászon már le volt lakkozva, és már csak pár nap kellett, hogy feladhassam postán.

 

R.Zs: Korona (olaj, vászon)

Nem teszem szóvá a dolgot, ha nem  Beinart korszakommal foglalkozom, és nem kerül elő  „popszürrealizmus” kérdése. Amennyiben valaki szürrealista,  felkészülhet -több téren is,- „kisértet” átfedésekre.

Ne legyen félreértés! Több galériában  fordultak meg festményeim, de leginkább kettő vált meghatározóvá. A mostani hozadéka, hogy részese lettem  kereskedelmi festészet art-ipar tapasztalatának, és kapcsolatba kerültem tíz jelentős festővel.  

  Efféle egzisztenciális meg-merítkezés remek és borzalmas, nem jó és nem rossz.   

Tanulságos.

 Fent említett másik galéria tapasztalatom, nem  kereskedelmi festők világába vezetett, hanem a „kánon” művészei közé.  Ismerve mindkét szférát, nagyon remélem, eljön az idő, hogy nem identitás kérdése lesz, mit és hogyan csinálok...

Vissza kerestem  hajdani Beinart Cd-met.

Az első amire ránéztem, a képek 2007-re datálnak. 

Válogattam, de  gyűjteményben ott vannak a jellegzetes szörnyecskék, csontváz és egyéb elfojtás képek, amelyek  az újdonság miatt voltak érdekesek.

Nagyon remélem, hogy az újdonságért, és nem másért.   

Sietek hozzáfűzni, a többi szürreális festmény is tartalmaz árnyék-bugyrokat, fényfelé törekvő kompenzációs szituációkat, csak egészen más szinten. Erről talán később...

A Korona című festmény története, - amit utóbb fűztem magamnak  kép kulcsai közé,- hogy  huszonéves eladólány, -akitől a vásznakat szoktam venni,- vírus-maszkot viselt. Némelyik nő, -akár az arabok,- ettől a „sziluett(esítő)" hatástól  titokzatossá változnak.  A szem mélysége átveszi azt a belsőleg ható végtelen kiterjedést, - túl  kapcsolatteremtő figyelmen,- amit, normál esetben (?) az arc vált ki.

Művészellátós lány új volt, első találkozásunk alkalmával, -miközben  kolleganőjével beszélgettem, - levette a maszkot, és megmutatta magát. Ezzel a gesztussal  magára vonta a figyelmet. Megkérdeztem tőle, hol végzett?

- A művészeti szakközépben. – mondta. – De nem festő, hanem  dráma tagozaton….

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rekai-zsolt.blog.hu/api/trackback/id/tr9416766902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása