„Jáde Sárkány Fürdőház és Gyógyfürdő”, 2017. Olaj, vászon, 72" x 60".
Említettük, hogy évszázadokon keresztül az europai festők (is) a műveiken keresztül az iperialista rendszer nézeteit tükrözték, és az egzotikus, fetisizált, témáiban leszűkített ábrázolási módokból nem lehet utólag sem kiolvasni a gyarmati viszonyokat.
Fung átveszi a gésák, kigyóbűvölök, keleti fürdők, a nyugati "kukkolás" problematikus ábrázolásait, és saját élményei alapján felül írja a művészettörténet hamis vizióit, és így a tárgyak és személyek, helyek és helyzetek valóságosabb kontextus kialakítását teszik lehetövé.
„Álomfegyver”, 2018. Olaj, vászon, 122 cm x 122 cm.
Fung képi és színvilága magába csalja a nézőt, aki észre sem veszi, hogy a keleties ritmus és érzéki energiák valahogyan átalakítják, valóságközelibbé alakítják kelettel kapcsolatos képzeteit.
A képek szereplői abszurd gesztusokban tünnek fel, pózolnak és politikailag felforgatják a nyugati világ történelmileg örökölt sémáit.
Fung kifejti, hogy festményein a tárgyak nem trópusok, hanem osztoznak a sárga nők szubjektumában és érzékiségében, amit egyuttal meg is tagadtak töllük. A nyugati metafizikai szemlélet könnyen tárgyiasitja az embereket, puszta funkciókra redukálva öket. Fung festészetében minden élő, a tárgyak osztoznak az emberi sorsban és kifejezik az emberi valóságot....
„A reprezentációk által kulturálisan beágyazott, elvont és tárgyiasult sárga nő folyamatosan szexualizált, mégis el van zárva a szexualitástól, egyszerre teremti meg és bontja le az esztétikai projekt. A közmondásos Ming-vázához hasonlóan egyszerre éteri és alantas, értéktárgy és elcsépelt alak.”
Egy csábító váza.
Fung munkáin gyakran szerepel a víz. Saját szürrealizmusomból tudom, a jobb agyfélteke, a tudattalan nyelvén ez az alapelem az érzelmeket jelenti. Evidens, a zavaros víz zavaros érzelmeket, a tiszta tisztát. Egy árvíz érzelmi katasztrófa, az oceán pedig egy határtalan érzés, minden élet forrása. Fung esetében pedig a fürdőházi medencék víze az emberek, a nők megtisztitására rendelt.
A művészi szórakoztató”, 2019. Olaj, vászon, 60”x60”.
Nézzük, mit mond erről Fung?!
"Ez egy érzés vagy érzet, ami után kutatok. A víz valójában nem is víz, hanem inkább egy jelenlét a festményeimen. A jelenlét lehet nyugalom, energikus, áramló, visszafogott, robbanásszerű, nyugtató, egy megfigyelő vagy valami, amit meg kell figyelni. Miközben megpróbálom elmagyarázni az érzetet, amit a festékkel el akarok érni, a szavaim gyakran apró darabokra hullanak szét."
"Imádom a japán fametszeteket, különösen a fürdőházak nyomatait. Közösségi érzést keltenek, egy biztonságos térben teremtenek, ahol gondoskodhatunk magunkról, a gyermekeinkről vagy másokról. A fürdőházak, ellentétben a gyógyfürdőkkel, közösségi alapúak, és általában bárki, bármilyen társadalmi-gazdasági háttérrel, hozzáférhet hozzájuk. Felszabadító érzés nem ítélkezni, egy szobában lenni sok más meztelen emberrel, minden korosztályú és méretű emberrel, akik az öngondoskodás egyszerű feladatát végzik."
Nyilatkozta a művésznő, azután hozzáfüzte, hogy az orientalista nyugateurópai festészet fürdőházai a nők dehumanizálásának a tere. Festészetével ezen a felfogáson szeretne változtatni, hogy a problémára való rámutatáson túl egy új diskurzust, új narrativát teremtsen.
(Jessica Ross interjúja nyomán)
„Ultrarealizmus”, 2019. Olaj, vászon, 60" x 60".