Elképesztő, hogy mennyit élünk önmagunkon kívül, vagy belül, ami nem egy dolognak tűnik, mégsem mindig tudom eldönteni, éppen hol tartózkodom(?)!
Amit festek, szürreális és absztrakt képeket, utólag kielégítő módon vissza tudom követni, le tudom fordítani, hogy mi mit jelent az aktuális pillanatban, aktuális tudattartalom mellett.
Amikor belekérdezek, mit miért festettem, arra tudok épp- eszű válaszokat adni, legalább is igyekszem, hogy festményeim összetettségét nyelvi készség fejlesztésével valamennyire követni tudjam.
Az esszé, -ami kifejthető komplexitás,- felfogható munkamódszernek. Mint munkamódszer közzé (is) tehető magánűgy…
A kifejtés kérdésessége ellenére kisebb orgazmust okoz, amire most bárki azt mondhatná posztorgazmus, posztorgazmus és igaza van.
Szerettem volna látványban és jelentésben szövevényes festő lenni, ám fiatalon, sokáig vászon elött belebuktam ebbe a vágyba.
Nem tudom miért nem adtam fel?!
Akkori barátnőm mesélte, hogy nagyapja festő akart lenni. Nagy pénzt ruházott állványokba, festékekbe. Hiába volt drága előkészület, csapnivaló csendéleteket és park- részleteket festett. Annyira vacakokat, hogy azt még önmaga elől sem tagadhatta el. Múlt az idő, és bár a képek valahogyan változtak, de ami azelőtt ordítóan primitív volt, az végül rondán dilettánssá változott…
Nagyapa egy adott pillanatban, a végső kudarc után gondosan becsomagolta eszközeit és felhordta a padlás eldugott, sötét szegletébe.
Ez a történet sokáig kisértette próbálkozásaimat.
Arra gondoltam főiskola öt év kísérleti időt nyújt az amúgy válogatott, tehetséges embereknek. Öt év alatt eldől ki képes tovább menni. Az arány nem valami jó, végül jó, ha tíz százalékból lesz művész…